silence, like a whisper, so this is all we need.



Jag drar täcket över mig när jag känner den obehagliga kylan tränga igenom min kropp. Jag hatar verkligen hösten. Det gör jag. Den enda årstiden som gör mig riktigt nere
och äcklad. Klockan går och jag kan se sekundvisaren röra sig runt och runt i en evighet utan att stanna upp. Tänk om man vore en sådan sekundvisare. Men jag har just
insett att verkligheten är som sekundvisaren - den bara går runt och runt men kommer ingen vart. Glaset som står tomt på bordet väntar på att bli dränkt, munnen likaså.
Utan förvarning reser jag mig hastigt upp och faller handlöst ner på det hårda golvet. En suspekt tanke slog mig att jag var död. Jag vet inte vad som hände. Benen svek
mig och skrattade säkert åt mig för att jag aldrig klarar av någonting, för att jag aldrig kan göra någonting rätt.



Kvällen började skymna och jag ville bara lägga min tid på hyllan. Jag såg att någon hade skrivit till mig på msn. Det var från henne:
- Hur är det? frågade hon.
- Eller vilken dum fråga. fortsatte hon. Jag vet ju redan hur du mår.
Utan några meningar tillbaka, utan några ord så fortsatte det svarta strecket att blinka på rutan en lång tid.
Jag visste inte vad jag skulle skriva. Allt var borta.

- Har det inte blivit bättre?
- Nej, det har ju inte det. gav jag ifrån mig. Och jag kände att det var ett meningslöst svar som inte betydde ett skit.
- Jag klarar verkligen inte av att se dig såhär. Du vet vart jag finns. Det är vi mot världen, som alltid.

Efter det svaret stängde jag av och släpade benen till sängen. Jag ville bara blunda, lyssna och inte finnas till för några timmar.
Jag klarade det. Jag försvann. Nu fortsatte historiken att hagla.


Kommentarer
† Amanda

åh. alltså så jävla fint!

2010-09-28 @ 00:34:28
† Jennie

så jäkla fint skrivet. jag vill berömma dig och sända dig en kram!

2010-09-28 @ 09:41:13
http://sheislost.blogg.se/
† Milla

så sårt men så vakkert.

2010-09-28 @ 09:44:46
http://heroesandme.com
† Jejja - Din vän pessimisten

alltid lika fint älskling.

2010-09-28 @ 16:35:04
† Frida l fplanting

Jag vet att även om jag säger att det kan bli bättre, att det inte alltid kommer vara så mörkt och jobbigt i livet, att du bara måste fortsätta kämpa och tro att det kan bli bättre, så vet jag att det inte hjälper. Det är inte förren du tror på det som du kommer se skillnad :) Men om det skulle hjälpa så säger jag det att jag sett att livet är mer, att det kan bli bra. Men det är inte förren du kämpar och vill bättre som det blir det. Låt ingen annan dra dig ner och förstöra för dig. Det är ditt liv och du bestämmer! Jag hoppas verkligen att du fortsätter kämpa, du är värd det! Kram på dig <3

2010-09-29 @ 22:54:40
http://fplanting.blogg.se/
† millan

haha, ja snyggaste tröjorna! <3

2010-09-30 @ 12:57:59
http://vapenammunition.webblogg.se/



Name

Blog

Gör ett avtryck som sitter längre än det du redan gjort


Trackback