jag minns en dröm om snö. det är svårt att se dig



101019
Sparkar på alla gulbrända löv som lagt sig som damm ner på den frostiga marken. Solen har just vaknat och ler lite mjukt för sig själv. Gräset var så gott som gjort av
kristaller redan i tidiga år och i trötta fotspår ser jag att klockan passerat två minuter över åtta. Jag inser väldigt sent att jag går hand i hand med något som heter
hösten. Men jag känner att det snart är dags att ge sig av. Jag hör inte hemma här. Någonstans.

Det hade gått 36 timmar sedan söndagen försvann och det hade just blivit tisdag. Alarmet ringer halv sju en blind morgon och mörkret låg fortfarande och vilade innan
den försvann. På den tidiga morgonlektionen försvann det ljusa från mig och det blev genast mörkt igen. Somliga tårar föll nerför den spruckna kinden och hamnade
långt in i mungipan där dom kände sig hemma. Jag känner den spirituella saltsmaken och den helvetiska ångesten.



101021

Historien drar samma visa om och om igen. I solens tempo går jag i förutsatta kliv till plugget då jag hör MIDVH spelas genom hörlurarna som jag tryckt hårt in i öronen för
att dämpa naturens ljud och känsla. Några förbundna steg fram gömmer jag ansiktet bakom händerna för att inse att jag inte finns. Egentligen. Men jag finns här ändå.


Kommentarer
† Jejja - Din vän pessimisten

jag föll för dina texter återigen.

s.å.j.ä.v.l.a b.r.a

2010-10-21 @ 21:06:39
† Jennie

fan vad du är duktig!

2010-10-22 @ 09:49:04
http://sheislost.blogg.se/
† Amanda

Damn. Så himla bra!

Man märker jävligt starkt att du har den där härliga

passionen för skrivandet. Det är så häftigt.

Sluta aldrig att skriva.



Det gör dig verkligen till den du är just nu

fina människa.

2010-10-22 @ 20:09:59
† Frida l fplanting

Vackert, bara så vackert skrivet!

Du har en framtid där, bland orden. Det tror jag, Josefine :)



Men hur har du det? Var ett tag sedan vi pratade.

2010-10-23 @ 23:26:05
http://fplanting.blogg.se/
† Frida l fplanting

SV: Men vad bra. Det är de tillfällena du ska leva på och komma ihåg när det är värre. Det är svårt, men du får kämpa på. det går, jag lovar! :)



Jodå, det är bara bra med mig. Lite upp och ner ibland men för det mesta bra :D

2010-10-24 @ 00:24:47
http://fplanting.blogg.se/
† Frida l fplanting

SV: Härligt att höra! ^^



I veckan.. Skolan! haha. Skulle ha träffat en vän. Men så kom jag på att jag inte får pengar förren nästa vecka :/ Men sen i slutet av veckan ska det nog bli en maskerad fest med klassen och isf måste jag fixa kläder till det i veckan! ^^ hihi. Funderar på att klä ut mig i 60 tals kläder :)



Vad händer i veckan för dig?

2010-10-24 @ 16:19:48
http://fplanting.blogg.se/
† Frida l fplanting

SV: Haha, ser nu i min förra kommentar att jag sa att jag skulle träffat en vän men inte hade några pengar, låter ju jättekonstigt. Men vi skulle ha shoppat och eftersom jag inga pengar har så blev det inget av ;D haha.



Ja precis. fast man får klä ut sig till vad man vill! ^^ Ja, det är så mysigt :D Som till jul när de visar massa mysiga julfilmer. Men halloween filmer är roliga med! Jag älskar skräck. Fast mer övernaturligt, typ om spöken och sånt!



Ah, vad skoj! Hoppas du hittar fina saker då :D

2010-10-24 @ 22:42:00
http://fplanting.blogg.se/
† Michaela

svar}



Hejsan! Ett tag sen pga bloggtorka!

Hur är det med dig? :)

2010-10-25 @ 16:07:48
http://soeticz.webblogg.se/
† Michaela / foto, vardagsliv & bloggdesign

svar}

det låter bra det :)

jotack det är bara bra med mig :) lite smått trött bara :) vad hittar du på`? :)

2010-10-25 @ 21:47:05
http://soeticz.webblogg.se/
† Frida l fplanting

SV: Okej, haha ;D



Ja verkligen! Ändrade mig om att klä ut mig till 60 - tal. hittade typ inga kläder och så. Så istället har jag valt rock :P hihi! Jag tror det kommer bli bättre :)



Åh, vad rooligt! Vad hittade du för något då? :D

2010-10-27 @ 22:37:12
http://fplanting.blogg.se/
† Frida l fplanting

SV: Stora tröjor är bäst! Sovar bara i det med. Jag äger faktist ingen riktig pyjamas eller nattlinne. Bara stora ärvda tröjor ^^ hihi.



Det är ju asbra! Du verkade få tag i jättebra saker :D

Vad ska du göra på lovet då? Ni har väl lov nästa vecka med, eller? :)

2010-10-28 @ 22:13:20
http://fplanting.blogg.se/
† LISA-VERTA

Fy bubblan vad fin bloggdesign ismael!

Du är så grymt duktig när det gäller design och att skriva. Gissa om jag är lite avis eller?

Jag tror inte du vet om hur jävla duktig du är! Och jag vet inte hur många gånger jag suttit och berömt dig & försökt få fram ord för att beskriva hur JÄVLA bra du är. Men det går inte. Det finns inga ord. Du har en riktig jävla talang & jag känner bara 1 till som är lika duktig – Mr berg.

När jag sitter och läser dina texter blir jag alldeles gråtmild & tom i hjärtat. Det är ren jävla fitta att du ska må såhär. Jag tycker så hemskt mycket om dig och jag vill att du ska vara glad och lycklig! Du är en sådan fin & unik människa.



Jag får en gullig bild i huvudet. Du, Jocke Berg & Oskar Hanska sitter i ett rum i mörkret. Ni pratar om livet och skriver vackra små texter. Lyssnar på vacker musik och skrattar.

Så hoppas jag att ditt liv kommer se ut, för det är du fan värd .



Jag håller andan med dig, för jag vet hur du känner

2010-11-15 @ 19:52:52
http://vapenammunition.webblogg.se/



Name

Blog

Gör ett avtryck som sitter längre än det du redan gjort


Trackback